ТОВ СП з ІІ «Вента Україна»

Бельгійсько-українське спільне підприємство з іноземними інвестиціями «Вента Україна» вийшло на ринок України в 2000 році з виробництвом облицювальних матеріалів з ПВХ: пластикових панелей шириною 10 см; 25 см і 37,5 см. У 2004 році компанія почала випуск віконних систем «Venta». З 2008 року в експлуатацію була запущена чотирикамерна і п’ятикамерна система «Ventana». На австрійському обладнанні вироблялося 22 види профілів. Випускалися також підвіконня(білі, з ламінацією, стилізовані під дерево та мармур). Також випускався плінтус (12 декорів). Річний оборот компанії в 2008 році склав 30 млн. дол. США.

Про історію компанії «Вента Україна» розповідає її президент – Володимир Панченко, який особисто опікувався будівництвом заводу, запуском виробництва, включаючи замовлення обладнання. Також до його компетенції входили організація продажів та розбудова мережі лояльності.

– У 2000 році бельгійський концерн «Venta» вже був добре відомий в Західній Європі, як один з лідерів в області виробництва облицювальних пластикових панелей. Тож, чим був обумовлений запуск ліній з виробництва панелей на території України в 2003 році?

– Це в той час була характерна тенденція – бурхливий розвиток споживання якісних і часто принципово нових матеріалів з західної Європи в Україні у 1990-ї роках після тотального дефіциту радянських часів, з переходом до виробництва на території нашої країни в кінці першого десятиліття незалежності. І потім – бурхливий розвиток з початком 2000-х років. Ми не стали виключенням і отримали пропозицію організації виробництва, оскільки продавали продукцію «Venta» кілька років як дистрибютор.

– Але вже через кілька років ви перейшли до виробництва віконного профілю на території України?

– Перша причина – це зростання попиту на металопластикові вікна в Україні. Другий – планомірний розвиток підприємства. Віконний профіль – то була нова позиція, яку ми запропонували на ринку, що стало результатом реалізації накопиченого досвіду в області ПВХ-екструзії (екструзія – процес перетворення пластику на профіль заданої форми через його розплавлення і наступне охолодження). Третій – це, звичайно, сприятлива ринкова ситуація. Якщо подивитися на весь тодішній український ринок віконних конструкцій, то можна помітити, що основну частку ринку розподілили між собою закордонні компанії, які продукцію імпортували. Так що запуск власних ліній на цьому тлі був цілком закономірним явищем, повязаним з прагненням більшого прибутку, до речі не позбавленим патріотизму. І четвертий – безпосередня зацікавленість бельгійських засновників в зміцненні позицій торгового бренду «Venta» в Україні.

– Що принципово нового компанія тоді запропонувала українському ринку?

– Віконні системи «Venta» – це універсальні системи, що увібрали в себе кращі технічні і конструкторські досягнення відомих європейських марок. Профіль «Venta» розроблявся відповідно до специфіки кліматичних умов України і споживчим запитам. У підсумку ми отримали елегантний 3-камерний надійний профіль, який поєднав в собі невибагливість матової фактури і ефектного глянцю. Система профілів «Venta»  відповідала всім будівельним і архітектурним вимогам того часу: елегантний дизайн, довговічність, стійкість до агресивних середовищ, експлуатаційна ефективність.

– Яку нішу ринку віконних конструкцій займала ваша компанія?

– Нами були проведені маркетингові дослідження, які показали, що в питанні якості наш профіль знаходився серед таких відомих німецьких брендів, як Rehau і КВЕ. В той же час в ціновому сегменті нас позиціонували на рівні турецького профілю та українського Ecoplast (дуже стара, ще радянська марка віконного профілю). Отже наш продукт мав справжню німецьку якість, але при цьому знаходився в середньому ціновому класі. І відповідно він був доступним масовому споживачеві. Успіх був просто гарантований.

– Які такі вигідні умови співпраці ви пропонували, що відразу набули чисельних партнерів?

– По-перше, високоякісну продукцію, що відповідала стандартам – старому радянському  ГОСТу, який діяв в Україні, але і стандартам ЄС. Також ми надавали велику рекламну підтримку на території України – зовнішня реклама, в спеціалізованих виданнях і ЗМІ, в мережі Інтернет, на тематичних виставках, а також впровадження нової продукції під нашою торговою маркою. Я як хгадаю , що відсоток рекламних витрат та витрат на розкрутку товару складав 25% від собівартості, то аж не по собі від тої амбітності і ризикованості, яку ми собі дозволяли. Щодо технічної підтримки – партнер отримував необхідний комплект інструментів для обробки профілю, конструкторсько-технологічну документацію (технічний каталог) – докладний посібник по роботі з нашим профілем в електронній та друкованій версіях. Протягом усього часу співробітництва технологи компанії постійно надавали кваліфіковану допомогу і консультації з технічних і виробничих питань. Ми запровадили мережу складів на території України, куди продукція поставлялась безпосередньо з заводу-виготовлювача. Налагоджена система збуту і логістики дозволяла оперативно обробляти заявки і здійснювати відвантаження продукції в будь-який регіон країни в необхідних кожному споживачеві кількостях і в найкоротші терміни.

Все це разом дозволило нам всього за один рік вийти на потужність 10 тис тонн продукції на рік і стати в один ряд з найбільшими постачальниками віконних профілів та зайняти лідируючі позиції серед вітчизняних виробників ПВХ-продукції.

«Вента Україна» – історія успіху (відео):