Запитання молодого біржовика до досвідченого: що таке відскок курсу під час кризи?
– Ну, це коли банкрот стрибнув з 30 поверха, і його тіло, вдарившись об асфальт, підстрибнуло на 5 сантиметрів.

Міністр розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України Тимофій Милованов, схоже, хоче потриматись на посаді, бо замість посилати нардепів, почав лити їм мед на вуха: «у промисловості ми входимо у фазу зростання циклу».

Бінго!

«Нам критично потрібні інвестиції та оновлення основних засобів. Загальний обсяг необхідних інвестицій в країну – 50 млрд дол США. Це дозволить створити нові робочі місця та дати українцям можливість заробляти більше».

Супербінго!

Пропозиція – уряд пропонує виділити 20 млрд грн на все – на «стимулювання напрямків транспортної інфраструктури, програми фінансової підтримки, секторальні програми виробництва, розвиток оборонно-промислового комплексу».

Це при рівні недофінансування капітальних витрат не менше 15%. Депутатам сподобалось, що риторика почала включати слово «індустріальний».

Глорія!

Я не тролю. Але жорсткий контроль виконання обіцянок потрібен, щоб мед на вухах не перетворився в лапшу.

Звітуємо Верховній Раді.

Сьогодні мав конструктивну дискусію із колегами із Комітету з питань економічного розвитку Верховної Ради України.

Говорили про стан економіки за результатами 2019 року, я надав інформацію про діяльність міністерства за півроку. Запропонував чіткі пропозиції по наданню поштовху розвитку економіки.

Нижче повний текст.

Є 3 головні виклики для нашої промисловості: застарілі основні засоби, переорієнтація ринків збуту та запровадження carbon border tax в Євросоюзі. Якщо порівнювати ступінь зносу основних засобів в Україні та сусідніх країнах, то у нас він майже у 2 рази вищий ніж у Словаччині, відповідно, 60,6% та 35,5%. А в промисловості цей показник становить 66%. Економіка переорієнтовується на нові ринки: ми втратили ринок збуту в РФ, наприклад, лише по машинобудуванню експорт в РФ знизився з 2013 по 2019 рік з 5,5 млрд дол США до менш ніж 1 млрд дол США. Лише частково це компенсується нарощенням експорту продукції машинобудування до країн ЄС з 2 млрд дол США у 2013 році до 3 млрд США у 2019 році. Але подальше нарощення експорту до ЄС – під загрозою, адже через запровадження ЄС протекціоністського інструменту carbon border tax вітчизняні виробники отримають збитки та втратять конкурентоспроможність

Ми запропонували пакет антикризових заходів. Головна пропозиція – розглянути можливість розширення фінансування програм та напрямків у розмірі 20 млрд грн, зокрема, на стимулювання напрямків транспортної інфраструктури, програми фінансової підтримки, секторальні програми виробництва, розвиток оборонно-промислового комплексу.

Ми також працюємо у діалозі та залучаємо представників галузі до напрацювання рішень. Ми створюємо Координаційний центр з питань промисловості за участю галузевих об’єднань, окремих великих підприємств, аналітичних центрів, органів державної влади, напрацьовуємо можливі програми підтримки. Сьогодні я попросив членів Комітету підтримати наші законотворчі ініціативи та продовжити спільну роботу.

Я вдячний Комітету за партнерство та спільну роботу. Зараз Парламент, Уряд, профільний комітет працюють разом, як одна команда. Це безпрецедентно.